آدرس جدید ما بخاطر فیلترشدنمان

محمدرضا خاتمی،محسن میردامادی، بهزاد نبوی، عبدالله رمضانزاده، زهره آغاجری، زهرا مجردی و سعید شریعتی بازداشت شدند

درگیری های شهر تهران که از صبح امروز آغاز شده کم کم به اوج خود رسیده است. مردم در اعتراض به آراء اعلام شده از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور به خیابان ها ریخته تا اعتراض خود به اعلام ریاست جمهوری 24 میلیونی احمدی نژاد را به گوش همه برسانند.

به گزارش «موج سوم» به نقل از «هم میهن»، خیابان های ولیعصر از میدان ولیعصر تا پارک ساعی و میدان ونک، میدان 7 تیر، خیابان های قائم مقام و وزرا ،صحنه درگیری با نیروهای یگان ویژه است. در این درگیری ها به شدت مردم مضروب شده و تعداد زیادی از جوانان جراحت های شدید برداشته اند. ضرب و شتم مردم بیشتربا باتوم و در برخی مناطق با سنگ انجام می گرفت.

در جای جای شهر موتورهای یگان ویژه توسط مردم آتش زده شده و در خیابان قائم مقام یک دستگاه اتوبوس توسط مردم به آتش کشیده شد.

یگان ویژه نیز با استفاده از گاز اشک آور و فلفل مردم را سعی داشت مردم را متوقف کند.

در حالی که موج اعتراضات مردمی به شدت گسترده است، خیابان های اطراف وزارت کشور مسدود شده است. میدان فاطمی به قرق نیروی یگان ویژه درآمده و ورودی میدان بسته شده است.

این در حالی است که مغازه های خیابان ولیعصر و میدان فاطمی کاملا بسته است و برخی که کرکره هایشان تا نیمه کشیده شده به مردم که در حال فرار از دست یگان ویژه هستند، پناه می دهند.

چندین مغازه توسط یگان ویژه تخریب و شیشه مغازه ها شکسته شد.







کسی برای رییس جمهور کارت تبریک نمی فرستد
شهر شلوغ است. حتی آن ها که اعتراضشان را بیان نمی کنند، از وضعیت پیش آمده ناراضیند. نکته جالب تر این است که تعداد کسانی که برای پیروزی احمدی نژاد نیز به خیابان آمد ه اند بسیار اندکند و همین خود گویای ناباوری در میان حتی هواداران احمدی نژاد است. به گزارش«موج سوم» به نقل از سرو، از امروز در خیابان های مختلف تهران مردم معترض به نتایج اعلام شده به اعتراض پرداخته بودند و در برخی نقاط پاسخ خود را گاز اشک آور و باتوم گرفتند . هم چنین در تلفن های همراه امروز همزمان با درگیری ها اختلال ایجاد شده است و پیامک نیز از شب قبل از رای گیری مختل شده و اختلالش کماکان ادامه دارد . پس از نطق پیروزی احمدی نژاد تعداد کمی از هوادارانش که به خوبی معلوم بود ، دچار شوک بودند ، فریاد سردادند ، اما طولی نکشید که فریادشان خاموش شد. نتایج اعلام شده نه تنها برای هواداران میرحسین موسوی که برای طرفداران محمود احمدی نژاد هم بهت آور است . سخنان محمود احمدی نژاد هم امشب اگرچه بسیار آرام تر از سخنان انتخاباتی او بود ، اما باز هم از آن اعتماد به نفس همیشگی خبری نبود و گویی خود نیز می دانست که چگونه این آرا به حساب او ریخته شده است . او اگرچه در سخنانش کنایه ای به میرحسین موسوی هم داشت اما سعی می کرد از موضع یک رییس جمهور که رییس جمهور همه است سخن بگوید، اما در مجموع فقدان اعتماد به نفس لازم هم در نوع سخن گفتنش و هم در سخنانش پیدا بود.

او در حالی نطق پیروزی اش را بیان می کرد که نخستین رییس جمهور منتخبی است که اعلام پیروزی اش در طول تاریخ انتخابات ریاست جمهوری با واکنش های خیابانی و اعتراض های گسترده رو به رو شده و هیچ یک از رقبایش پیروزی اش را تبریک نگفته اند و حتی محسن رضایی نیز پیام تبریکش را خطاب به ملت منتشر کرده و هم چنین در نامه اش از رهبری خواسته است که دغدغه های مربوط به انتخابات را بررسی کرده و فصل الخطاب باشد و به نحو بسیار محترمانه ای در آرای احمدی نژاد تشکیک کرده است . این در حالی است که در دوره های قبل رقبا بالافاصله پس از روشن شدن پیروزی نامزد پیروز برایش پیام تبریک می فرستادند .
این در حالی است که محمود احمدی نژاد هنوز به جز پیام روسای دو قوه و روسای جمهور یکی دو کشور مثل چاوز پیام تبریک مهم داخلی و خارجس دریافت نکرده است و این هم عجیب است ، زیرا علیرغم شمارش قطعی آرا و اعلام او به عنوان نامزد پیروز در حالی که هنوز رییس جمهور است، این انتظار را پیش می آورد که روسای جمهور کشورهای مختلف به او پیام تبریک بگویند، اما ظاهرا کسی برای احمدی نژاد کارت تبریک نمی فرستد .




محسن میردامادی، محمدرضا خاتمی، بهزاد نبوی، عبدالله رمضانزاده، زهره آغاجری، زهرا مجردی و سعید شریعتی بازداشت شدند
محسن میردامادی، مصطفی تاجزاده، محمدرضا خاتمی،عبدالله رمضانزاده، بهزاد نبوی، زهره آغاجری،زهرا مجردی،احمد زیدآبادی و سعید شریعتی دستگیر شدند. به گزارش «موج سوم» در پی امنیتی شدن فضای شهر، ساعاتی پیش افراد نامبرده که از اعضای جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی هستند در محل دفتر جبهه مشارکت دستگیر شدند. دفتر جبهه مشارکت هم پس از دستگیری اعضای آن بسته شد. گفتنی است مصطفی تاجزاده، محمدرضا خاتمی و بهزاد نبوی با حکم قضایی و در محل سکونتشان دستگیر شدند.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.




اعتراضات خیابانی همچنان ادامه دارد

اعتراضات گسترده خیابانی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری همچنان تا پاسی از شب ادامه دارد. به گزارش «موج سوم» پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری مردم تهران و شهرهای مختلف ایران در اعتراض به تخلفات گسترده به خیابانها ریخته اند و خواستار پیگیری تخلفات هستند. گارد ویژه ضد شورش خیابانهای تهران را محاصره کرده است. بسیاری از هموطنانمان در اثر ضرب و شتم آسیب دیده اند.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.




میرحسین موسوی: شاید تذکر شما مفید واقع شود
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
محضر مبارک مراجع عظام و علمای اعلام با اهدای سلام، اینجانب اطمینان دارم که روند حوادث انتخابات ریاست جمهوری دهم را با دقت پیگیری کرده‌اید. اگر چه توسل به دروغ و استفاده‌ی بی حساب از امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات یک‌سویه به سود نامزد حاکم به خوبی نشان دهنده عزم این گروه خاص برای پیروزی به هر قیمت و از هر راه ممکن بود، اما تصور تقلب در آرای مردم تا این اندازه و برابر انظار شگفت‌زده جهانیان از حکومتی که تعهد به عدالت شرعیه از ارکان اساسی آن شمرده می‌شود، برای کسی ممکن نبود.
امروز که با حیرت تمام شاهد چنین تصورات جسورانه در امانت مردم هستیم و تمامی راه‌ها برای احقاق حق بسته شده، مواجه شدن مردم مظلوم با سکوت علما و مراجع که ملجا راسخ این ملت شمرده می‌شوند، خسارتی بیش از یک تغییر در آرا را به دنبال خواهد داشت.
عواملی به بهانه‌های واهی با چوب و چماق و باطوم و شوک الکتریکی به جان اعضای ستادهای اینجانب و مراجعه کنندگان سرگردان و مبهوت از این وضعیت افتاده‌اند، در حالی که امیدی به کارایی قوه قضاییه محترم نمی‌رود زیرا جایی که دادستان کل کشور نتواند از سخن قانونی خود در پیشگیری از سخنرانی اضافی نامزد حاکم در سیما جلوگیری نماید، با چه ابزاری می‌تواند از این خشونت سیاه بازداری کند؟ به حسب وظیفه صیانت از آرای مردمی که اینک دچار چنین زیان عظیمی شده‌ا‌ند عرض حالی تقدیم و یادآور می‌شوم که شاید تذکر به جای شما به مسوولان مفید واقع شود.
ایاک و الظلم لمن لیس له الا الدعا
برادر شما - میرحسین موسوی





جمعی از کارکنان وزارت کشور با انتشارنامه‌ای سرگشاده نسبت به تغییر و دستکاری آرا مردم در ستاد انتخابات کشور هشدار دادند.

جمعی از کارکنان وزارت کشور با انتشارنامه‌ای سرگشاده نسبت به تغییر و دستکاری آرا مردم در ستاد انتخابات کشور هشدار دادند. به گزارش «موج سوم» در این نامه که رونوشت آن به ریاست مجلس خبرگان رهبری، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست قوه قضائیه، ریاست کمیته صیانت ار آرا مردم، مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری، ریاست سازمان بازرسی کل کشور و کاندیداهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ارسال شده آمده است:

اینجانبان از کارکنان متعهد، متخصص و ایثارگر وزارت کشور، با سابقه کارشناسی و مدیریتی در برگزاری انتخابات متعدد، بعضا از دوره‌های آیت الله خامنه‌ای، آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام و المسلمین خاتمی اعلام می‌نماییم؛ از سلامت انتخابات کنونی به دلایلی که شرح خواهیم داد، احساس خطر می‌کنیم.

اهداف و برنامه ریزی در ستاد انتخابات کشور، به طور آشکار و متقنی به سمت صیانت و سلامت از آراء مردم در انتخابات 22 خرداد 88 پیش نمی‌رود، این موضوع نیز در برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه 24 اسفند 86 به نحوی شاهد آن بوده‌ایم، اما از بیم و هراس آینده شغلی خود دم فرو بستیم، ولیکن دچار عذاب وجدانی شده‌ایم که هنوز ادامه دارد، هم اکنون آن شرایط و فضای ناسالم به وضوح قابل درک، مشاهده و به مراتب بدتر از آن زمان است و این مشکل اساسی را تعدادی از کارشناسان اصیل و باوجدان وزارت کشور در ستاد انتخابات کشور و یا وزارتخانه فعال هستند، بدان اذعان دارند، اما متاسفانه با دلی پرخون جز اطلاع‌رسانی پر بیم و هراس، کاری از دستشان بر نمی‌آید. (هرچند که می‌دانیم پس از انتشار این مطلب آقایان به تکذیب آن خواهند پرداخت) در این جا فضایی امنیتی تیره، تاریک، غیر شفاف، و غیر کارشناسی که هرگز در طول تاریخ برگزاری انتخابات شاهد آن نبوده‌ایم، روح و روان ما را آزرده و خواب را بر ما حرام کرده است.

اینجانبان دوستداران نظام، انقلاب، رهبری و میهن عزیزمان، مصرانه اعلام می‌نماییم، قبل از آن که خدای ناخواسته حادثه‌ای فراگیر را در کشور شاهد باشیم و موقعیت نظام جمهوری اسلامی، وحدت مردم، انسجام و یکپارچگی کشور به خطر افتد که در آن صورت مهار آن مشکل، چه بسا غیر ممکن با شد، به نجات وضع موجود در ستاد انتخابات کشور بشتابند، امیدواریم که مسئولین امر با ابزار قانونی و پیگیری‌های لازم، آراء مردم که در حقیقت سرنوشت آینده کشور است، صیانت و پاسداری به عمل آورند، تا در پیشگاه خداوند متعال و مردم شریف ایران سربلند باشند و این نظام برای چهار سال آینده در عرصه‌های داخلی و خارجی سرافراز و سربلند باشد و از همین جا مصرانه و عاجزانه تاکید می‌کنیم : ناظرانی از کمیته صیانت از آراء مردم به اتفاق نمایندگانی از دفتر بازرسی بیت مقام معظم رهبری و سازمان بازرسی کل کشور را درون " اتاق تجمبع آمار" در ستاد انتخابات کشور که اکنون به فرمان فردی غیر وزارت کشوری به نام «سید حسن میردامادی» است، بفرستید تا با حضور مستمر و آنی، نگهبان آراء مردم باشند " انشاءالله

ما در حالی ایام شهادت فاطمه (س) را سپری می‌کنیم که در ابتدای ورود به بیستمین مراسن سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی ( ره )، شاهد حوادث خونباری در زاهدان هستیم. حوادثی که دل هر مسلمانی را به در آورد عملیات تروریستی، اما به اصطلاح استشهادی برای از بین بردن مسلمانی دیگر، رویدادی که انجام آن در تاریخ این مرز و بوم بی سابقه بوده است. ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار آن حوادث شوم و سپاسگذاری از خداوند برای ختم به خیر عملیات بمب‌گذاری در هواپیمای مسافربری اهواز - تهران، مطالب زیر به استحضار هم میهنان عزیز و مسئولین گرامی رسانده می‌شود:

1. این مطالب تنها بخشی آشکار ار عملکرد مسئولان و مدیران رده بالای مجریان و هیئت نظارت بر انتخابات است که متعهدند در روز 22 خرداد 88 چهار انتخابات هم زمان شامل؛ دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و در برخی از استانها؛ انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی. میان دوره‌ای شوراهای اسلامی شهر و روستا را در عین صحت و سلامتی برگزار کنند.

2. بعد از ریزش شدید آراء یکی از کاندیداها و نا امیدی یارانش و نیز کاهش درصد آرای مشارالیه در نظر سنجی‌های معتبر دولتی دراوایل اردبهشت ماه سال جاری، یکی از آقایان اساتید حوزه و رئیس موسسه آموزشی در قم که اتفاقاً زمانی مباحث فلسفه سیاسی را درنماز جمعه تهران مطرح می‌کردند، در جلسه محرمانه‌ای با تفسیر به رأی سوره بقره آیه 249 خواهان تغییر آرا به نفع کاندیدای اقلیت می‌شود و می‌گوید: «اگر کسی رئیس جمهور شود و ارزش‌های اسلامی که اکنون در لبنان، فلسطین و ونزوئلا و دیگر نقاط جهان منتشر شده آسیب ببیند، رأی دادن به او جایز نیست و حرام است؛ هم خودمان نباید رای بدهیم و هم باید مردم را هوشیار کنیم که رای ندهند، ولا غیر. بر شما مسئولین انتخابات، هر امری واجب است».


3. ایشان ضمن گلایه شدید از برخی نامزدها ادامه داد: «کسانی که اصلاً صلاحیت اخلاقی و قانونی ندارد را بریزید دور» و تاکید می‌کند : «بالاترین وظیفه آن است که آنچه را درحال از دست دادن هستید برگردانید». همانطور که در مطالب بالا به نقل از یکی از مدعوین جلسه به دست آمد ؛ حکم شرعی "تغییر آراء" در انتخابات صادر شده است. در این شرایط سرانجام انتخابات ریاست جمهوری 88 چه خواهد شد؟!


4. اکنون طوفان انتخابات، با یاری میر حسین منزه، کروبی غیرتمند و رضایی شجاع، از این استان به آن آستان، از این شهر به آن شهر، از این روستا به آن روستا و از این ده به آن ده به سرعت برق و باد وزیدن گرفته است. این طوفان دشمن پلیدی‌ها، در حال از بیخ و بن کندن دروغگویی‌ها، نیرنگ‌ها و فریب دادن‌هایی است که چهار سال تمام بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر در جای‌جای این سرزمین پهناور زیبا، شخم زده و پاشیده شد، و با سفرهای پی در پی، دوباره و سه باره، آن پلیدی‌ها و امر به مشتبه شدن‌ها را بارور و آبیاری کردند. الحق، ریشه کن کردن این زشتی‌ها در ایران و پاک کردن چهره کدر ایرانیان در جهان، چه کار سخت و بار امانتی طاقت فرسا است، پس اکنون باید برای یاری و حفاظت آراء در خطر مردم، خروشید و جوشید.


5. بعد از این جلسه مهم بود که آقایان مسؤول، جان تازه‌ای در کالبدشان دمیده شد و سرزنده، بانشاط و بدون دغدغه وجدانی به ترفندها و حیله‌های به اصطلاح شرعی برا ی "تغییر آرا" مردم شریف‌مان متوسل می‌شوند. ابتدا آن مسوول درس خوانده مکتب چرچیل دکترای هوا و فضا، که دیگر خالی از عذاب وجدان شده، دست به‌کار شد و تعداد شعب اخذ آرا را که در روز 24 فروردین 88 اعلام کرده بود : "بیش از 48 هزار عدد است" در روز 23 اردیبهشت ماه به "45 هزار و 758 مورد" تقلیل داد، همچنین تعداد واجدان شرایط در انتخابات ریاست جمهوری را 46 میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرد. این آمار در حالی بیان شد که قبلا جداول مرکز آمار ایران حدود 51 میلیون و 300 هزار نفر را واجد شرایط رای دادن دانسته بود.


6. همین آبروریزی باعث شد که آقای دکتر محمد مدد، رییس مرکز آمار ایران تا مرز بازنشستگی پیش رود، مدیری که می‌توانست نام نیکی در تاریخ سیاسی کشور با پافشاری بر حق 5 میلیون رای دهنده از خود برجای گذارد، چنین نکرد و بلافاصله در جریان جلسه شرعی انتخابات قرار گرفت، سپس تهدید و توجیه شد، بنابراین مسئولیت شرعی بیان آمار واقعی از او ساقط و سرانجام در 5 اردیبهشت ماه 88 در همایش استانداران سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد، گفت « آمار تعداد افراد واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری 46 میلیون 200 هزار نفر است» و این جمله هم چون درفشی بود که این مسئول بی مسؤول، بر روح و روان آزاد مردان ایرانی فرو کرد.

آقای مدد برای حفظ چند صباح پست خود، چه ساده لوحانه ترفند و حیله تیم حرفه‌ای "تغییر آراء" را با این جمله خود رسوا کرد: «این آمار 46 میلیون و 200 هزار نفری پس ازجلسات مشترک مرکز آمار ایران، سازمان ثبت احوال و وزارت کشور مشخص شد».

پس از این جلسه توجیهی، قال 5 میلیون رای دهنده ایرانی را چنین عمروعاصانه از صفحه سیاسی کشور کندند، سپس تشکیل کمیته صیانت از آراء مردم که از سوی یاران و معتمدان نزدیک حضرت امام (ره) و دلسوزان و معتقدان به نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشنهاد شده بود را دارای وجهه قانونی ندانستند، فقط در خصوص حضور نمایندگان کاندیداها یا احزاب در شعب آراء، رییس ستاد انتخابات با منت و تهدید گفت: «این موضوع پیش بینی نشده، اما این افراد فقط ناظرند و حق هیچگونه دخالت جز گزارش دادن به هیئت نظارت یا اجرایی ندارند وگرنه از پای صندوق‌های رأی بیرون رانده می‌شوند».

7. ترفند دیگری برای تغییر آراء مردم بنا به متن یکی از صورتجلسات ستاد انتخابات کشور، در این دوره از انتخابات، برای هر صندوق آراء دوعدد مهر تعریف شده است، به علاوه ده درصد اضافه کلان شهرها و صندوق‌های سیار که این موضوع البته امری شبهه انگیز است.


8. یعنی اگر تعداد شعب اخذ رای برای کل کشور 45 هزار و 758 شعبه ( به گفته رییس ستاد انتخابات ) وتعداد مهر آماده برای هر صندوق دو عدد باشد، سر جمع کل مهرها 91 هزار و 516 می‌شود، حال اگر 10 درصد دیگر را که برای کلان شهرهای آماده، شده در نظر یگیریم یکصد هزار و 667 عدد می‌شود، که مهیا کردن این تعداد مهر انتخاباتی امری بی سابقه است. مطلعان انتخابات نیک می‌دانند که قبلا برای هر صندوق رای، تنها یک مهر که آن هم، حکم کیمیا را داشت، موجود بود، اما اکنون چنین نیست.


9. چاپ 12 میلیون تعرفه اضافی قابل تامل است. بنا به رویت صورتجلسه‌ای دیگر، اکنون بیش از 58 میلیون تعرفه برای 46 میلیون و 200 هزار واجد شرایط چاپ رسیده است، در حالی که رییس ستاد انتخابات کشور در گفت و گو با رسانه‌های جمعی در تاریخ 6 خرداد 88 اعلام کرد :« حدود 57 میلیون برگ رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چاپ شده است»، براین اساس، اگر اسناد موجود را ملاک قرار دهیم، در این بخش از نامبرده (مجری و امانتدار انتخابات )برای بیش از یک میلیون تعرفه دورغ گفته شده است. بدین ترتیب برای معادل 38.5 درصد از کل واجدین شرایط تعرفه اضافی چاپ شده است.


10. فرمول " تغییر آراء" آقایان از فرمول مشارکت حداقلی مردم تبعیت می‌کند، اما اگر سطح مشارکت مردم افزایش یابد ان شاءالله چنین است و یا شاهد حضور نمایندگان کاندیداها یا دستگاههای نظارتی هم چون سازمان بازرسی کل کشور در ستاد انتخابات کشور خصوصا "اتاق تجمیع آمار" باشیم، نقشه آنان کارساز نخواهد شد.

دلیل کمتر اعلام کردن شمار واجدین شرایط، پیش بینی پرشور نشدن انتخابات و به طبع شرکت کم مردم درانتخابات بود تا با وارد کردن آراء غیر مردمی، هم میزان مشارکت را بالا برده باشند و هم موقعیت حاکمان فعلی را تثبیت نمایند، در حالی که الحمدالله فضای انتخابات کنونی، حضور پر شور و گسترده مردم را نشان می‌دهد و این نیز از وعده‌های خداوند قادر است که میفرمایند " و مکروا و مکرالله و الله خیرالماکرین".








رئیس کمیته صیانت از آرا ستاد موسوی: انتخابات باطل است

رییس کمیته صیانت از آرا می گوید به دلیل تخلفات گسترده ناظران و مجریان در مراحل مختلف رای گیری و شمارش آرا، انتخابات 22 خرداد باطل است.
به گزارش «موج سوم» به نقل از قلم، حجت الاسلام علی اکبر محتشمی پور رسما از شورای نگهبان خواست این انتخابات را باطل اعلام کرده و انتخاباتی در شان جمهوری اسلامی و مطابق با موازین دموکراسی که شایسته حضور گسترده مردم باشد برگزار کند.

اولین کنفرانس مطبوعاتی کمیته صیانت از آرا ستاد میرحسین موسوی پس از اعلام شمارش آرا توسط ستاد انتخابات وزارت کشور در زیزمین ستاد میرهادی برگزار شد.

خبرنگاران به سختی از لا به لای نیرو های امنیتی خود را وارد ستاد کردند تا اعتراض های علی اکبر محتشمی پور رییس کمیته صیانت از آرا میرحسین موسوی را بشنوند.

رییس کمیته صیانت از آرا ستاد میرحسین موسوی گفت: از شورای نگهبان می خواهیم که این انتخابات غیر قانونی را باطل اعلام کندو مقدمات برگزاری یک انتخابات در شان ایران را که شاخص های مردم سالاری در آن رعایت شده باشد را فراهم کند.

علی اکبر محتشمی پوربا بیا ن اینکه برگزار کنند گان انتخابات انواع تخلف ها را انجام داده اند اعلام کرد: به هیچ عنوان این انتخابات ر قبول نداریم واز شورای نگهبان خواستار ابطال آن هستیم.

او افزود:برگزار کنندگان انتخابات تخلف های مختلفی را انجام دادند که با قطع سیستم اس ام اس کشور از غروب 21 خرداد ماه شروع شد در حالی که ما قبلا با توجه به اطلاعاتمان نسبت به این موضع هشدار داده بودیم اما مسولان وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات اعلام کرد ند به هیچ وجه چنین اتفاقی در روز رای گیر نخواهد افتاد.

او معتقد است: قطع سیستم اس ام اس کشوردر روز رای گیری پدیده نو ظهوری است چرا که در تمام دنیا در روز برگزاری انتخابات سیستم اطلاع رسانی را تقویت می کنند نه اینکه محدودیت های مضاعفی ایجاد کنند.

محتشمی پور با انتقاد از برخوردهای صورت گرفته با ناظران کمیته صیانت از آرا اصلاح طلبان بر سر صندوق های رای افزود: تخلف دیگر برگزار کنندگان انتخابات این بود که علی رغم تاکید قانون بر بازبینی و پلمب صندوق در حضور ناظران کاندیدا ها پیش از رای گیری، تمام ناظران ما را دراین مرحله از صندوق ها اخراج کردند.این تخلف در حالی صورت گرفته که سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه های خود براین موضع تاکید کرده بودند.

او اعلام کرد: در50 درصد حوزه های انتخابیه برای ناظران ما یا کارت صادر نشد یا کارت های اشتباهی فاقد اعتبار را تحویل کمیته صیانت از آرا دادند.در بسیاری از حوزه رای را عوض کردند و یا جای ناظر ما را تغییر دادند.

او ادامه داد: ما به انتخاباتی که در 50 درصد حوزه های آن ناظری وجود نداشته اطمینانی نداریم وآن را باطل می دانیم.

محتشمی پوراضافه کرد:در حالی که قانون بر حضور نمایندگان نامزدها در هیات های اجرایی از روز رای گیری تاکید دارد اما نمایندگان ما را نه تنها از ابتدا که حتی در روز رای گیری هم به این هیات راه ندادند .لااقل دیروز باید نماندگان ما در هیات اجرایی حاظر می شدند که این اجازه هم داده نشد.

محتشمی پور تخلف دیگر انتخابات را مدیریت تعرفه های رای توسط برگزار کنندگان انتخابات می داند و ادامه می دهد: در حالی که حدود 46 میلیون رای دهند داشته ایم و ستاد انتخابات حدود 58 میلیون تعرفه رای چاپ کرده اما دربسیاری از حوزه های رای گیری از ساعت 11 صبح تعرفه ها به اتمام رسیده بود. در آذربایجان شرقی با 2 میلیون 400 هزار رای دهنده در حالی که دولت ادعا می کند 2 میلیون و 600 هزار تعرفه به این استان فرستاده اما مردم از 11 صبح تا ساعت 19 در صف های طولانی حضور داشته و بر رای دادن اصرار کرده اند.

او اعلام می کند:نیت آنان این بوده که مردم را از رای دادن خسته کنند وپس از اصرارمردم بر رای دادن تعرفه ها به صورت قطره چکانی به حوزه ها فرستاده شد.به عنوان مثال دراردبیل ،کرمانشاه و شیرازبا این مشکل مواجه بوده ایم.

این اصلاح طلب افزود: در بسیاری از حوزه ها در حالی که رای دهنده ها حضور داشته اند در ساعت 21 انتخابات را پایان داده و مردم رابیرون کرده اند در حالی که قبلا تا ساعت یک شب هم رای گری در صورت حضور مردم ادامه می یافت.

او گفت: پس از پایان رای گیری و در حالی که قانون بر حضور نمایندگان کاندیدا ها در صندوق های رای تا پایان شمارش آرا تاکید دارد تمام ناظران ما را از صندوق ها اخراج کردند.

محتشمی پور اعلام کرد: نمایدگان ما در زمان تجمیع آرا در وزارت کشور در این وزارت خانه حضور نداشتند و ما هم نتایج را از تلویزیون شنیدیم.

رییس کمیته صیانت از آرا اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دهم بازهم تاکید کرد : رسما این انتخابات را باطل می دانیم و از شورای نگهبان طی نامه ای درخواست کرده ایم که انتخاباتی در شان ایران برگزار کند.

او در پاسخ به این سوال که اگرشورای نگهبان به این درخواست توجه نکنند چه خواهید کرد گفت:این اقدام اولیه ما است و در صورت عدم توجه مراحل بعدی اعتراض را انجام می دهیم.








کروبی نتیجه‌ی انتخابات را نامشروع خواند
نتايج اعلام شده براي انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوري چنان مضحك و شگفت است كه در بيان و بيانيه نمي‌آيد و بايد فكر ديگري كرد. اين شيوه راي گيري و شمارش آرا يادآور شمارش آرا مرحوم مدرس است كه حتي از شمارش رايي كه آن مرحوم به خويش داده بود دريغ كردند و تكرار دروغ‌پردازي‌هاي تلويزيوني يادآور آمارهاي منتشر شده در مناظره‌هاست. ‌مهدي كروبي در اعتراض به روند شمارش آرا بيانيه اي را صادر كرد. وي در اين بيانيه، نتایج اعلام شده را نامشروع، مضحک و شگفت خوانده و اعلام كرده كه در مقابل اين مهندسي و تنظيم ناشيانه راي ملت سكوت نخواهد كرد. متن كامل اولين بيانيه كروبي به شرح زير است:‌

بسم الله الرحمن الرحيم
ملت شريف ايران
22 خرداد ماه كه از حيث مشاركت كم سابقه شما مردم عزيز مي توانست جشنواره بزرگ جمهوريت در نظام امام خميني (ره) باشد به سوگواري تبديل شد ،‌ و در سوگواري جز مرثيه چه مي توان خواند ،‌ مرثيه اي براي اعتبار و آبروي راي فردي كه به عشق و ايمان براي تغيير اوضاع كشور به صحنه آمدند و چنين تخلف در امانت ديدند .

نتايج اعلام شده براي انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري چنان مضحك و شگفت است كه در بيان و بيانيه نمي آيد و بايد فكر ديگري كرد .

اين شيوه راي گيري و شمارش آرا يادآور شمارش آرا مرحوم مدرس است كه حتي از شمارش رايي كه آن مرحوم به خويش داده بود دريغ كردند و تكرار دروغ پردازي هاي تلويزيوني يادآور آمارهاي منتشر شده در مناظره هاست .

شگفتا كه مشاركت ملت به ابزار تحكيم دولت تبديل شد ،‌ واز دموكراسي به سوء استفاده از مشاركت ملت بسنده شد . بديهي است كه نتايج اعلام شده از چنين شمارش آرايي فاقد مشروعيت است و مورد قبول اينجانب نيست.

من به پيشگاه ملت شكايت مي برم و دستان همه راي دهندگان به خصوص دانشجويان،‌ روشنفكران ،‌زنان محرومين و افراد مورد تبعيض اعم از دگر انديشان،‌ اقليت هاي حقوقي و مذهبي ،‌دراويش ،‌اهل حق را مي بوسم و حتما در مقابل اين مهندسي و تنظيم ناشيانه راي ملت سكوت نخواهم كرد و به عنوان فردي مستقل در چارچوب فكري و سياسي خاص خود و بر اساس مواضع و بيانيه هايي كه منتشر كرده ام در صحنه خواهم ماند و گزارش اقدامات خود را در بيانيه هاي بعدي به اطلاع ملت بزرگ ايران خواهم رساند . اين تازه اول داستان است.

مهدی کروبی

1 نظرات:

ناشناس | ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۶:۵۹

25 خرداد
ساعت 4 الی 6
خیابان انقلاب به سمت میدان آزادی
صف مردمی در به سبب اعتراض به ارای اعلام شده
لازم به ذکر است که میر حسین موسوی و مهدی کروبی نیز حضور خواهند یافت

ارسال یک نظر